preloader

Yumurta kaç kalori? Faydaları ve Besin Değerleri

 Yumurta kaç kalori? Faydaları ve Besin Değerleri

Yumurta sofralarımıza eşlik eden oldukça önemli bir besindir. Birçok farklı pişirme yöntemi olan yumurta, kahvaltılarda vazgeçilmez tercihlerden birisi olmasına rağmen, salatalar, çorbalar, sandviçler, patates kızartması ve daha fazlası gibi öğle ve akşam yemeklerine harika bir katkı sağlarlar. Diyet listelerinin vazgeçilmezidir.

Yumurta kaç kalori? Faydaları ve Besin Değerleri

Yumurta Türkiye’de de sıkça tüketilen bir besindir. Bugün yumurta kaç kalori sorusunu yanıtlıyoruz.

Yumurta Kaç Kalori?

  • Küçük yumurta (38 gram): 54 kalori
  • Orta boy yumurta (44 gram): 63 kalori
  • Büyük yumurta (50 gram): 72 kalori
  • Ekstra büyük yumurta (56 gram): 80 kalori
  • Jumbo yumurta (63 gram): 90 kalori

Yumurta kaç kalori sorusu yumurtanın büyüklüğüne bağlıdır. Belki de şaşırtıcı olmayan bir şekilde, küçük bir yumurtanın büyük bir yumurtadan biraz daha az kaloriye sahip olmasını bekleyebilirsiniz.

Bunun, hiçbir ek içermeyen sade bir yumurta için olduğunu unutmayın.

yumurta kalori

Yumurta Kalori Değeri Değişebilir!

Yumurtayı pişirmek veya pastırma, sosis veya peynirin yanında servis etmek için bir tavaya yağ veya tereyağı eklediğinizde, kalori sayısı artar. Örneğin, 1 yemek kaşığı (14 gram) tereyağında pişirilmiş büyük bir yumurta yaklaşık 174 kaloriye sahiptir. 3 yumurta ve tereyağında pişirilmiş peynirli bir omlet yaklaşık 400 kaloriye sahiptir.

Yumurta sarısı da yumurta beyazından farklı bir kalori sayısına sahiptir. Büyük bir yumurtanın sarısı (17 gram) 56 kalori içerirken, büyük bir yumurtanın beyazı (34 gram) 18 kalori içerir.

Bununla birlikte, sadece yumurta akı kalorisi daha düşük olduğu için yumurta sarısından daha sağlıklı oldukları anlamına gelmez. Vücudunuzun en iyi şekilde çalışması ve kendinizi en iyi şekilde hissetmenize yardımcı olması için her gün yeterli kaloriye ihtiyacı vardır.

İlginizi Çekebilir  Metabolik cerrahide ameliyat seçenekleri-2, SADI-S

Yiyecekleri yalnızca kalori içeriğine göre seçmek, sağlıklı beslenmeye yaklaşmanın yolu değildir. Bunun yerine, besin yoğunluğuna göre gıdalara öncelik vermek önemlidir. Bu, kalori değerine göre ne kadar besleyici olduğudur. Kaloriye dair haşlanmış yumurtayı başka bir içerikte anlatacağız.

yumurta besin değerleri

Yumurtanın Besin Değerleri Nelerdir?

Bir yumurtanın beslenme profili, sadece kalori sayısından daha fazlasıdır. Aslında, yumurtalar inanılmaz derecede çok yönlü bir besindir ve bol miktarda sağlıklı besin sağlar.

İşte bütün, büyük bir yumurtanın (63 gram) beslenme profili:

  • Kalori: 72
  • Protein: 6 gram
  • Yağ: 5 gram
  • Karbonhidrat: 1 gramdan az
  • Kolin: Günlük Değerin (DV) %31’i
  • Selenyum: DV’nin %28’i
  • B12 Vitamini: DV’nin %21’i
  • B2 Vitamini (riboflavin): DV’nin %16’sı
  • D Vitamini: DV’nin %6’sı
  • Demir: DV’nin %5’i

Selenyum yumurtada bulunan bir diğer önemli besin maddesidir. Diğer faydaların yanı sıra bu eser mineral üreme sağlığı ve tiroid hormonu üretimi için önemlidir.

Yumurtalar aynı zamanda karotenoidler olarak bilinen lutein ve zeaksantin içerir. Antioksidan görevi görürler ve gözlerinizi maküler dejenerasyon, katarakt gibi hasar ve koşullardan korumaya yardımcı olurlar.

Yumurtadaki besinlerin çoğunun sarısında bulunduğunu unutmayın. Sadece yumurta akı yemek aynı besinleri sağlamaz.

Yumurtanın Faydaları Nelerdir?

Yumurtaların içerdiği çeşitli besin maddeleri sayesinde, onları yemek faydalarla ilişkilendirilebilir.

Diyetlerinize yumurta eklemek, protein ihtiyacınızı karşılamada oldukça önemlidir. Yumurtalar eksiksiz bir protein olarak kabul edilir, yani vücudunuzun optimal büyüme, sağlık ve onarım için ihtiyaç duyduğu tüm temel amino asitleri (proteinin yapı taşları) içerirler. Proteinli yiyecekler yemek, öğünler arasında kendinizi tok hissetmenize yardımcı olabilir ve kilo kaybını destekleyebilir. Bazı araştırmalar, kahvaltıda yumurta yemenin, tahıl yemekten daha fazla açlık hissini azalttığını öne sürüyor. Bu etkinin kilo kaybına dönüşüp dönüşmediği belirsizliğini koruyor.

Diyetinize düzenli olarak yumurta eklemek de besin ihtiyaçlarınızı karşılamanıza yardımcı olabilir. Yumurtalar, büyüme ve sağlık için önemli olan çeşitli makro ve mikro besinler içerir. Bir çalışma, bütün yumurta tüketen yetişkinlerin, yumurta yemeyenlere kıyasla daha fazla protein, yağ, çinko, selenyum ve kolin alımına sahip olduğunu buldu. Birçok insanın bu besinden çok az aldığı düşünüldüğünde, kolin ihtiyaçlarınızı karşılamak için yumurta yemek özellikle uygun olabilir.

İlginizi Çekebilir  Obezite Cerrahisinde Doğru Bilinen Yanlışlar

Bu temel besin, beyin gelişimi, hücre sinyalleri ve sinir uyarılarının iletimi için hayati öneme sahiptir. Hamile ve emziren kişilerin bebeklerinin sağlıklı gelişimi için yeterli kolin alması özellikle önemlidir.

Genel olarak, yumurtalar, çeşitli önemli besin maddeleri sayesinde tadını çıkarmak için mükemmel bir besindir.

Genel Cerrahi Uzmanı Doç.Dr.Ömer Yoldaş’ın obezite cerrahisi, tüp mide ameliyatı hakkında çalışmalarını yakından takip etmek için sosyal medya kanallarımızı ziyaret edebilirsiniz.

Bilgilendirme

Bu web sitesindeki içerikler tamamiyle bilgilendirme amaçlıdır. Gerçek doktor kontrolünün ve muayenesinin yerini tutamaz. Bu sitedeki bilgilerin hekim kontrolü olmaksızın uygulanması durumunda oluşabilecek her tür şikayet ve durumdan Doç.Dr.Ömer Yoldaş sorumlu tutulamaz. En doğru teşhis için lütfen doktorunuza başvurunuz

©2021, Tüm Hakları Saklıdır.