Kilo Almanıza Yardımcı Olacak 6 Yüksek Kalorili Meyve

 Kilo Almanıza Yardımcı Olacak 6 Yüksek Kalorili Meyve

kilo almanıza yardımcı olabilecek 11 sağlıklı ve yüksek kalorili meyve. Bazı insanlar için kilo almak veya kas yapmak zorlayıcı olabilir. Meyveler genellikle kilo almaya çalışırken akla gelen ilk yiyecek grubu olmasa da, çeşitli meyve türleri vücudunuzun kilo almak için ihtiyaç duyduğu ekstra kaloriyi sağlayabilir.

Dahası, sağlığınızı desteklemek için önemli vitamin ve mineraller içerirler. Sizin için yüksek kalorili meyveleri listeledik.

Yüksek Kalorili Meyveler

Yüksek Kalori İçeren Taze meyveler

Çoğu meyvenin kalorisi düşük olsa da, birçoğu yüksek karbonhidrat veya yağ içerikleri nedeniyle kilo almanıza yardımcı olabilir.

İşte kilo almanıza yardımcı olabilecek meyveler.

muz

Muz
Kilo almak istiyorsanız muz mükemmel bir seçimdir. (1)

Sadece besleyici değil, aynı zamanda harika bir karbonhidrat ve kalori kaynağıdır.

Bir orta boy (118 gram) muz aşağıdaki besinleri içerir

Kalori 105
Protein: 1 gram
Yağ: 0,4 gram
Karbonhidrat: 27 gram
Lif: 3 gram
B6 Vitamini: Günlük Değerin (DV) %26’sı
Manganez: DV’nin %13’ü

Buna ek olarak, muz diğer birçok mikro besin maddesini de içerir. Özellikle yeşil muzlar, sindirim sisteminizden sindirilmeden geçen dirençli nişasta bakımından yüksektir. Araştırmalar dirençli nişastayı bağırsak sağlığının iyileştirilmesiyle ilişkilendirmektedir (2Trusted Source).

Muzlar hareket halindeyken atıştırmak için uygundur ve kilo almanıza yardımcı olmak için fındık ezmesi veya tam yağlı yoğurt gibi diğer yüksek kalorili malzemelerle yapılan yulaf ezmesine veya smoothie’lere eklenebilir. Yüksek kalorili meyvelerden biri de avokadodur.

Avokado
Avokado etkileyici bir besin profiline sahiptir. Ayrıca, yüksek kalori ve sağlıklı yağlar içerdiğinden kilo almak isteyen kişiler için mükemmel bir seçimdir.

Yarım orta boy avokado (100 gram) aşağıdaki besinleri içerir (3Trusted Source):

Kalori 161
Protein: 2 gram
Yağ: 15 gram
Karbonhidrat: 8,6 gram
Lif: 7 gram
K Vitamini: DV’nin %17,5’i
Folat: DV’nin %21’i
Avokado, potasyum ve K, C, B5 (pantotenik asit) ve B6 (piridoksin) vitaminleri de dahil olmak üzere diğer birçok mikro besin açısından da zengindir (4Trusted Source).

İlginizi Çekebilir  Obezitenin Sebep Olduğu 7 Sağlık Sorunu

Dahası, inanılmaz derecede çok yönlüdürler ve birçok şekilde kullanılabilirler. Çorbalara ve salatalara eklemeyi veya yumurta gibi bir protein kaynağının yanında sürülebilir olarak kullanmayı deneyin.

Hindistan cevizi
Hindistan cevizi, sağlığa olan birçok faydası nedeniyle popülerlik kazanmış çok yönlü bir meyvedir. Yağ oranı yüksek ve karbonhidrat oranı orta düzeyde olduğu için aynı zamanda harika bir kalori kaynağıdır.

1 onsluk (28 gram) bir porsiyon hindistan cevizi eti aşağıdaki besinleri sağlar:

Kalori 99
Protein: 1 gram
Yağ: 9,4 gram
Karbonhidrat: 4,3 gram
Lif: 2,5 gram
Manganez: DV’nin %17’si
Selenyum: DV’nin %5’i
Hindistan cevizi eti ayrıca fosfor ve bakır da dahil olmak üzere birçok önemli mineral bakımından zengindir.

Hepsinden iyisi, birçok şekilde tadını çıkarabilirsiniz. Öğünlerinizin ve atıştırmalıklarınızın kalori içeriğini artırmak için rendelenmiş hindistan cevizini meyve salatasına serpmeyi, kızartmalara eklemeyi veya çorbalara ve smoothie’lere karıştırmayı deneyin.

Hurma
Hurma, tropikal bölgelerde yetişen hurma ağacının küçük, silindirik meyveleridir.

Çoğu Batı ülkesinde genellikle kurutulmuş olarak satılırlar ve besin maddeleriyle doludurlar.

Bir hurma (24 gram) aşağıdaki besinleri sağlar (9Trusted Source):

Kalori: 66.5
Protein: 0,4 gram
Yağ: 0,1 gram
Karbonhidrat: 18 gram
Lif: 1,6 gram
Potasyum: DV’nin %4’ü
Magnezyum: DV’nin %3’ü
Bu meyveler aynı zamanda iyi bir bakır, manganez, demir ve B6 vitamini kaynağıdır.

Hurmaların genellikle kurutulmuş olarak satıldığı göz önüne alındığında, uzun bir raf ömrüne sahiptirler ve bu da onları kalori alımınızı artırmak için çok yönlü bir yol haline getirir. Unlu mamullerde harika bir bağlayıcıdır veya tek başlarına da tüketilebilirler.

Sağlıklı ve yüksek kalorili bir atıştırmalık için hurmaları badem yağı ve hindistan cevizi gevreği ile doldurmayı deneyin.

Kuru Erik
Kuru erik, besin değeri yüksek olan kurutulmuş eriktir.

İlginizi Çekebilir  Sağlıklı Bir Diyet İçin Düşük Kalorili Yaz Meyveleri

1 onsluk (28 gram) bir porsiyon kuru erik aşağıdaki besinleri sağlar (10Trusted Source):

Kalori 67
Protein: 0,6 gram
Yağ: 0,1 gram
Karbonhidrat: 18 gram
Lif: 2 gram
K Vitamini: DV’nin %14’ü
Potasyum: DV’nin %4,4’ü
Kuru erik ayrıca kabızlığı hafifletme kabiliyetiyle de bilinir. Lif içeriği, dışkınıza hacim kazandırmaya ve bağırsaklarınızdan geçişini hızlandırmaya yardımcı olabilir (11Trusted Source).

Kuru erik uzun bir raf ömrüne sahiptir ve diyetinize eklenmesi kolaydır, bu da onları kalori alımınızı artırmanın ve sağlıklı kilo alımına yardımcı olmanın basit bir yolu haline getirir. Kendi başlarına tadı harikadır, ancak en sevdiğiniz salatalarda, smoothie’lerde ve unlu mamullerde de tadını çıkarabilirsiniz.

Kuru kayısı
Kayısı, hem taze hem de kurutulmuş olarak tüketilebilen popüler bir sarı çekirdekli meyvedir.

1 onsluk (28 gram) bir porsiyon kuru kayısı aşağıdaki besinleri sağlar (12Trusted Source):

Kalori: 67
Protein: 0,8 gram
Yağ: 0,1 gram
Karbonhidrat: 18 gram
Lif: 2 gram
A Vitamini: DV’nin %6’sı
E Vitamini: DV’nin %8’i
Kuru kayısı mükemmel bir kalori kaynağı olmasının yanı sıra, göz sağlığını destekleyen üç bitki pigmenti olan beta-karoten, lutein ve zeaksantinin iyi bir kaynağıdır (13Trusted Source).

Kuru kayısı, öğleden sonra geç saatlerde mükemmel bir atıştırmalıktır ve iyi kalori ve yağ kaynakları oldukları için kilo almanıza da yardımcı olabilecek fındık ve peynirle iyi uyum sağlar.

Düşük kalorili meyveler yazımızı okudunuz mu?

 

Genel Cerrahi Uzmanı Prof.Dr.Ömer Yoldaş’ın obezite cerrahisi, tüp mide ameliyatı hakkında çalışmalarını yakından takip etmek için sosyal medya kanallarımızı ziyaret edebilirsiniz.

Bilgilendirme

Bu web sitesindeki içerikler tamamiyle bilgilendirme amaçlıdır. Gerçek doktor kontrolünün ve muayenesinin yerini tutamaz. Bu sitedeki bilgilerin hekim kontrolü olmaksızın uygulanması durumunda oluşabilecek her tür şikayet ve durumdan Prof.Dr.Ömer Yoldaş sorumlu tutulamaz. En doğru teşhis için lütfen doktorunuza başvurunuz

©2024, Tüm Hakları Saklıdır.

Takip Et
Whatsapp